Spamowanie wyszukiwarek

Spamowanie wyszukiwarek

Spamowanie czyli inaczej zaśmiecanie, jest powodem spadku efektywności wyszukiwarek i dlatego też ich właściciele, poprzez użycie technik antyspamowych starają się temu przeciwdziałać. Gdy na jakiejś witrynie wykryte zostanie nadużycie – spam, strona może znacznie spaść w wynikach lub zostać całkowicie usunięta z indeksu. W kolejnych punktach opiszemy najczęściej spotykane sposoby spamowania, których nigdy nie wolno używać.

Przeładowanie strony słowami kluczowymi

Zbyt częste powielanie słów kluczowych na stronie to rodzaj spamu, który jest najczęściej spotykany. W rozdziale „Optymalizacja słowa kluczowe” zaznaczaliśmy, że umieszczanie słów kluczowych w title, META Description, META Keywords itp., ma pozytywny wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, jednak granicę między tym co jest korzystne a co szkodzi łatwo jest przekroczyć. Za duże nagromadzenie tego samego wyrazu w znacznikach META (również takich jak Author, Subject IMG itp.) może być odebrane przez wyszukiwarki jako spam.

Pamiętajmy, że tekst powinien brzmieć naturalnie i płynnie nawet przy kilkukrotnym użyciu słów kluczowych na jakich nam zależy.

Słowa kluczowe sprzeczne z treścią strony

Niektórzy właściciele stron nie zwracają uwagi na jakość generowanych wejść a na ich ilość. By osiągnąć jak największą ilość wejść w w znacznikach META, opisach itp., wstawiają słowa kluczowe niemające nic wspólnego z zawartością witryny (najczęściej bardzo popularne frazy typu SMS czy mp3). Dzięki temu istnieje prawdopodobieństwo, że pod tymi wyrazami strona pojawi się wysoko a ruch na stronie będzie większy. Jednakże takie zabiegi zawsze kończą się tak samo – strona nie dość, że spada rankingach to jeszcze odwiedzający tracą do niej „szacunek”.

Niewidoczny tekst

Niewidoczny tekst (invisible text), który najczęściej jest w kolorze tła, stosuje się by zwiększyć ilość pozycjonowanych słów kluczowych w tekście lub by ukryć niezwiązane z tematyką strony słowa. O ile jest on niezauważalny dla odwiedzających, to dla robotów wyszukiwarek jest on widoczny przy indeksowaniu witryny. Sposób ten często łączony jest z techniką tiny text (małym tekstem), napisanym który zazwyczaj napisany jest czcionką wielkości jednego piksela, niewidoczną dla użytkownika. Antyspamowe mechanizmy wyszukiwarek potrafią wykryć tego rodzaju zabiegi, niestety już pojawiły się bardziej zaawansowane sposoby ukrywania tekstu.

Farmy linków

Farma linków (link farm) to strona, na której znajdziemy bardzo duża ilość odsyłaczy do witryn zewnętrznych. Teoretycznie ma to na celu podniesienie pozycji witryn zewnętrznych w wyszukiwarkach, jednak w praktyce umieszczenie hiperłączy do tego typu serwisów może bardzo zaszkodzić naszej stronie.

Brak wartościowej treści

Często możemy natknąć się na witryny, na których treść została powielona z innych serwisów. Takie zabiegi narażają stronę na jej całkowite usunięcie z indeksu wyszukiwarek za powielenie zawartości(duplicate content). Dlatego najistotniejszym punktem podczas tworzenia tekstów jest pewność, że są one totalnie niepowtarzalne i unikalne. Właściciele sklepów internetowych powinny wystrzegać się kopiowania opisów np. ze strony producenta oraz tworzenia kilku witryn swojego sklepu, zawierających produkty z dokładnie tymi samymi opisami.

Wróć na stronę główną: http://apogeum.net.pl/blog/