Słowa kluczowe

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe czyli słowa i frazy w treści witryny, dzięki którym internauci odnajdują stronę w wyszukiwarce. Wybór słów kluczowych jest ważnym elementem, który pozwala na zwiększenie liczby odwiedzin strony. Należy przeanalizować jakie frazy są najczęściej szukane przez użytkowników w połączeniu z tematyką strony. Dobrze również sprawdzić jakie frazy używane są przez konkurencję. Najważniejsze, by wszystkie słowa kluczowe dotyczyły tematyki strony.

Gdzie umieszczamy słowa kluczowe?

Witryna internetowa składa się z wielu różnych elementów i dlatego nie wystarczy gdy słowa kluczowe umieszczone są jedynie w tekście. Tytuły podstron czyli znaczniki title są pierwszą rzeczą widzianą przez użytkowników w wynikach wyszukiwania i dlatego to w tym miejscu należy zawrzeć słowa kluczowe. Trzeba też pamiętać, by dla różnych podstron ustawiać w title słowa kluczowe adekwatne do treści, które są na nich zawarte (nie mogą być one jednak za długie).

Równie ważną kwestią, która wpływa na optymalizację jest dobranie właściwej nazwy dla naszej domeny. Nazwa nie powinna być zbyt długa i najlepiej by zawierała w sobie słowo kluczowe, które jest dla nas najważniejsze.

Kolejny punkt to ustawienie nagłówków na stronach, gdyż wyszukiwarki uznają ich hierarchię. Warto więc w tytułach oraz podtytułach umieścić słowa kluczowe. Jest to korzystne nie tylko pod kątem optymalizacji ale również pod kątem odwiedzających stronę, którzy dzięki określonym nagłówkom łatwiej odnajdą potrzebne informacje.

Podczas optymalizacji fraz najważniejsze jest kierowanie się rozsądkiem. Jeśli w którymś z powyżej wymienionych miejsc przesadzimy z ilością słów kluczowych, zostanie to uznane przez wyszukiwarki jako manipulację co będzie skutkowało nie wyświetlaniem strony w wynikach. By sprawdzić gęstość rozmieszczenia słów kluczowych w tekście oraz otrzymać propozycję innych powiązanych z tą tematyką fraz, można użyć narzędzi, przeważnie bezpłatnych, które oferują nam wyszukiwarki.