Linki

Linki

Dawniej linki odgrywały w pozycjonowaniu najważniejszą rolę jednak wyszukiwarki wciąż udoskonalają techniki wyłapywania manipulacji i tym samym linki w zbyt dużej ilości i mało wartościowe zamiast sprzyjać – szkodzą. Warto mimo wszystko wspomóc się kilkoma linkami dobrej jakości.

Katalogi stron WWW

Na początek warto dodać stronę do katalogów. Niestety era katalogów darmowych przeminęła i wskazanym jest dodawanie strony do katalogów płatnych gdzie zdobędziemy wartościowe linki. Polecić można katalog.gazeta.pl oraz katalog.gery.pl. Pamiętajmy, żeby jednego dnia nie dodawać strony do zbyt dużej ilości katalogów, gdyż dla wyszukiwarek ważny jest naturalny przyrost linków i pojawienie się witryny w kilkudziesięciu katalogach naraz może wzbudzić podejrzenia.

Wymiana linków

Wymiana linków z innymi witrynami to następny sposób pozwalający zwiększyć popularność strony. Bardzo istotnym jest, by strona z którą następuje wymiana miała podobną tematykę(oraz popularność, by wymiana była uczciwa). Należy także zwrócić uwagę na PageRank oraz ilość odnośników do witryn zewnętrznych. Im wyższy PageRank tym lepiej, jednak jeśli strona o wysokim PR posiada dużo hiperłączy do zewnętrznych stron to link odsyłający do naszej strony może mieć dużo mniejszą wartość niż ten umieszczony na witrynie o niższym PR ale z mniejszą ilością odnośników. Należy pamiętać, że przy wymianie linków nie należy posługiwać się systemami wymiany linków. Niesie to ze sobą więcej ryzyka niż pożytku i szkodzi stronie.
Podczas wymiany linków można ustawić również anchor tekst – treść linka, np.:

<a herf=http://www.twojastrona.pl>anchor text</a>

Pamiętajmy by nie przesadzać z ilością linków, które mają taki sam anchor tekst.

Inne sposoby zdobywania linków

Poza katalogami i wymianą linków możemy również dodawać swoje linki na forach tematycznych związanych z naszą stroną. Pamiętajmy jednak, że jest to forum, więc nie wolno wrzucać tam reklam naszej strony (reklamy mają zawsze znacznik nofollow zatem link będzie bezwartościowy). Najlepiej wypowiedzieć się w temacie, posłużyć komuś radą, jeśli taka jest potrzebna i dostarczyć link do swojej strony, np. pod imieniem i nazwiskiem.