Uslugi i narzedzia Google’a

Uslugi i narzedzia Google’a

W 1996 roku dwaj studenci Uniwersytetu Stanforda – Larry Page oraz Sergey Brin stworzyli, w ramach swojego projektu studenckiego, wyszukiwarkę, która wkrótce odmieniła oblicze Internetu. Dziś jest to jeden z najpopularniejszych serwisów na świecie i trudno sobie wyobrazić, że któryś internauta mógłby o nim nie słyszeć, ale pomimo tak dużej popularności wśród użytkowników Internetu tylko garstka wie, jak wykorzystać wszystkie jego możliwości. Czytaj dalej Uslugi i narzedzia Google’a

Spamowanie wyszukiwarek

Spamowanie wyszukiwarek

Spamowanie czyli inaczej zaśmiecanie, jest powodem spadku efektywności wyszukiwarek i dlatego też ich właściciele, poprzez użycie technik antyspamowych starają się temu przeciwdziałać. Gdy na jakiejś witrynie wykryte zostanie nadużycie – spam, strona może znacznie spaść w wynikach lub zostać całkowicie usunięta z indeksu. W kolejnych punktach opiszemy najczęściej spotykane sposoby spamowania, których nigdy nie wolno używać. Czytaj dalej Spamowanie wyszukiwarek

Mapa witryny

Mapa witryny

Sitemap czyli mapa strony jest to plik XML, gdzie znajduje się lista adresów podstron danej strony. Poprzez sitemap webmaster informuje roboty wyszukiwarek o wszystkich adresach, które mają być zaindeksowane a dzięki temu robot, zamiast przemierzać całą witrynę za pośrednictwem odnośników, pobiera i analizuje plik XML. Im więcej adresów jest zamieszczonych w sitemap, tym większe prawdopodobieństwo zaindeksowania wszystkich, a za tym idzie większa liczba potencjalnych wyświetleń w wynikach wyszukiwarek. By ułatwić robotom dostęp do sitemap, plik XML umieszczony powinien być na stronie głównej. Należy pamiętać, by każda zmiana jaka zachodzi w strukturze adresu strony, musi mieć swoje odzwierciedlenie w sitemap.

Dla odwiedzających stronę plik XML może być nieczytelny, dlatego warto stworzyć osobną podstronę z listą adresów do wszystkich podstron, które mamy w serwisie. To pozwoli użytkownikowi dotrzeć do głębiej ukrytych i niewidocznych od razu treści. W nawigowaniu po witrynie pomóc może ułożenie odnośników w przejrzysty sposób np. poprzez podzielenie elementów strony np. w sekcje i podsekcje oraz dodanie krótkich opisów do każdej z nich. Taki zabieg pomoże nie tylko odwiedzającemu ale da również robotom wartościową treść.

Linki

Linki

Dawniej linki odgrywały w pozycjonowaniu najważniejszą rolę jednak wyszukiwarki wciąż udoskonalają techniki wyłapywania manipulacji i tym samym linki w zbyt dużej ilości i mało wartościowe zamiast sprzyjać – szkodzą. Warto mimo wszystko wspomóc się kilkoma linkami dobrej jakości. Czytaj dalej Linki

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe czyli słowa i frazy w treści witryny, dzięki którym internauci odnajdują stronę w wyszukiwarce. Wybór słów kluczowych jest ważnym elementem, który pozwala na zwiększenie liczby odwiedzin strony. Należy przeanalizować jakie frazy są najczęściej szukane przez użytkowników w połączeniu z tematyką strony. Dobrze również sprawdzić jakie frazy używane są przez konkurencję. Najważniejsze, by wszystkie słowa kluczowe dotyczyły tematyki strony. Czytaj dalej Słowa kluczowe